Du finns förevigt kvar inom mig

Av någon konstig anledning bestämde jag mig för att besöka stallet. Med en klump i magen åkte jag dit. Gick och tittade in i boxen där du brukade stå. Den var tom, ingen häst stod där men det var ny mockat och det låg fräscht hö i ett av hörnen. På väggen intill hängde dina täcken precis som vanligt. Jag gick ut för att titta vad som hade förändrats och vilka hästar som stod kvar. Jag går förbi din vanliga hage och där står en vit flugskimmel. Det var du! Helt chockad stod jag bara och stirrade och kunde inte begripa vad jag såg. Efter en stund kunde jag röra mig igen. Jag gick fram till dig, strök dig på halsen och fick en liten knuff av din mule i ansiktet precis som du gör då du får kommandot "puss". Jag stod där i all evighet med ett leende på läpparna. Allt kändes som på riktigt...

...Sedan vaknar jag upp med tårar i ögonen och inser att det bara var en dröm. Rolig onsdagsmorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0