Svar angående yrkesgymnasiet

Svar: Just nu trivs jag på skolan. Tidigare var jag missnöjd. Vi hade problem med lärare förut. Ibland hade vi ingen lärare, vilket gjorde att vi kom efter i planeringen. Men nu har vi en lärare jag trivs jätte bra med. Man märker att hon verkligen vill lära ut och vi kommer ha henne fram till jul, minst. Jag tror faktiskt att hon kommer få vara kvar efter det, för hon är riktigt bra. Lokalerna är jätte fina och slapp skola. Det är ju väldigt mycket praktik, så om du är lite skolless är det en bra skola. I 1an har vi praktik 2 gånger i veckan och sedan tror jag att det är 3 gånger i veckan i 2an och 3an. Men jag ska vara ärlig och säga att jag helst hade gått på Draggen. Det känns som dom är seriösare om jag ska vara ärlig. Men, om inte betygen räcker till så är yrkesgymnasiet ett bra val. Jag tycker helt klart att du ska välja Frisör på Yrkes. Från och med 1 maj får vi även ny rektor. Som jag sa tidigare har det varit lite struligt med lärare och så. Men med en ny fast rektor tror jag att detta kommer styras upp riktigt bra. Den blivande rektorn är dessutom sten cool ;) Hoppas att du fått svar på din fråga, annars är det bara att hojta till.

Kommentarer
Postat av: Vannie

Hej, Tack för informationen. Fick du lov att ordna all praktik själv eller ordnade skolan praktikplatser?

2011-05-02 @ 23:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0